Felanmälan

Från 2019-10-12 så har styrelsen tillsammans med NCC eftermarknad fastställt hur rutinerna för garantiarbete skall fungera. Detta för att det skall vara så smidigt som möjligt för alla inblandade. 

För att förtydliga så ansvarar NCC eftermarknad endast för fel som omfattas av byggarantin, och fungerar inte som fastighetsskötare för oss i föreningen.


Viktigt!

Fel som härleds till att drift och skötselinstruktioner inte har efterlevts, kommer inte godkännas som garantiärende av NCC. Dessa jobb faktureras till föreningen, som i sin tur fakturerar den boende om dessa anses ligga inom dennes ansvarsområde (se stadgarna för vem som ansvarar för vad).

Boendepärm skall alltid finnas kvar i varje lägenhet och uppdateras. 

ALLA ärenden ska skickas kompletta till styrelsen, som i sin tur vidarebefodrar till NCC som gör bedömningen om felet är ett garantiärende.

*Ärenden som inte är kompletta kommer att skickas tillbaka till lägenhetsinnehavare för komplettering.
*Ärenden som inte går via styrelsen kommer nekas av NCC eftermarknad. 

 

Informationen vi behöver är följande: 
 

1) Kontaktuppgifter - namn, telefonnr och e-postadress
 

2) Information om var felet är - förening, adress, husnr, lghtsnr, utrymme
 

3)  Fel - tydlig beskrivning av fel (gärna en trolig orsak) och tydliga bilder både på nära håll och längre ifrån. 
 

Finns det övriga frågor angående ert boende, så är ni precis som alltid välkomna att kontakta oss i styrelsen så hjälper vi till så gott vi kan.

 

Med vänlig hälsning

styrelsen.brfekeberg@gmail.com